Kullancs okozta agyhártyagyulladás, a
Kullancs-encephalitis

Encepur

Az Encepur Adults vakcina 12 éves és annál idősebb személyek számára javallott a kullancsenkefalitisz vírus által okozott betegség megelőzésére.

Encepur junior

Az Encepur Junior gyermekeknek szánt vakcina (szuszpenziós injekció), mely a kullancsok által terjesztett vírusos agyvelőgyulladás (kullancsenkefalitisz) ellen biztosít védettséget. Alkalmazása 2-12 éves korig javasolt.

Fsme

Az FSME-Immun felnőtteknek szuszpenziós injekció véd a kullancsenkefalitisz vírus okozta fertőző betegségtől. A készítmény 16 éves vagy annál idősebb egyéneknél alkalmazható.

Fsme junior

Az Fsme Junior gyermekeknek szánt vakcina (szuszpenziós injekció), mely a kullancsok által terjesztett vírusos agyvelőgyulladás (kullancsenkefalitisz) ellen biztosít védettséget. Alkalmazása 1-15 éves korig javasolt.

Ben’s kullancs és szúnyogriasztó spray – 100 ml

A kullancs- és szúnyogriasztó spray 6-8 órán keresztül segít távoltartani a vérszívó rovarokat. A riasztószert a bőrfelületre kell fújni, majd enyhén szét kell dörzsölni. Az arcbőrt a kézre szórt permettel kell bekenni.

Kisgyermekeknél inkább óvatosan a ruházatra fújjuk! Javasolt 2 éven felüli gyermekek és felnőttek részére.

Kullancs okozta agyhártyagyulladás – Kullancs-encephalitis

Dózis: 3 oltás, majd emlékeztetők 3, később 5 évente

A kullancsencephalitis egy vírusos agyvelőgyulladás, amelyet a kullancsok terjesztenek. Ez a betegség súlyos tünetekkel és komoly szövődményekkel járhat, ideértve az agyhártyagyulladást, a lázat, a fejfájást és az idegrendszeri károsodást. A betegség 0.5-1 százalékban halálos, 5-10 százalékban maradandó bénulással gyógyul. További 26-46 százalékban idegrendszeri károsodás marad vissza. A fertőzés kezelésére gyógymód nem létezik, csak a tünetek enyhíthetők, azonban a jó hír az, hogy a kullancsencephalitis ellen hatékony védőoltás áll rendelkezésre.

A kullancsencephalitis elleni védőoltás célja, hogy megelőzze a betegség kialakulását és csökkentse a kullancscsípésből eredő szövődmények kockázatát. Az oltás serkenti az immunrendszer válaszát a kullancs által terjesztett vírus ellen, és segít kialakítani az ellenanyagokat a védelemhez. Az oltás biztonságos és hatékony módja annak, hogy megvédje magát és szeretteit a kullancsencephalitis súlyos következményeitől.

Az optimális időpont az oltás beadására a kullancsok legaktívabb időszakát megelőző hónapok. Ez általában a tavaszi és a nyári hónapokra esik, amikor a kullancsok a leggyakrabban csípnek. Az oltás időben történő beadása lehetővé teszi, hogy az immunrendszer megfelelő védelmet alakítson ki a vírus ellen, mielőtt találkozik vele.

A kullancsencephalitis elleni védőoltás különösen ajánlott azoknak, akik gyakran tartózkodnak olyan területeken, ahol a kullancsok gyakoriak. Ez magában foglalja a természetben való túrázást, kempingezést, vadászatot és más szabadtéri tevékenységeket, mint a kertészkedés. Az oltás megfelelő védelmet nyújt a kullancsok okozta betegségekkel szemben, és csökkenti a súlyos szövődmények kockázatát.

Tegyen az Ön és családja egészsége védelmében!

Dr. Heart Oltóközpontunkban széles választékban kínálunk a kullancsok okozta betegségek elleni védőoltásokat.

Ne habozzon, látogasson el hozzánk! Foglaljon időpontot védőoltásra még ma!