Agyhártyagyulladás elleni védőoltás – Meningococcus

Bexsero

B csoportú meningococcus elleni vakcina, csecsemők számára is.

Nimenrix

A, C, W-135 és Y típusú “Neisseria meningitidis” nevű baktériumok okozta fertőzések elleni vakcina.

Trumenba

Neisseria meningitidis B szerocsoportja által okozott invazív meningococcus okozta betegség megelőzésére szolgáló oltóanyag, a 10 éves és idősebb személyek oltására.

Agyhártyagyulladás elleni védőoltás – Meningococcus

Dózis: 1 vagy 2 oltás

Az agyhártyagyulladás egy súlyos betegség, amely az agy és az agyhártyák gyulladását okozza. Még az időben diagnosztizált és időben elkezdett antibiotikum terápia esetén is a fertőzöttek 10-15%-a nem képes felépülni a betegségből. Amennyiben az agyhártyagyulladás mellett véráram fertőzés is kialakul a fertőzés következtében, úgy ez a szám 40% is lehet. A betegség gyakran jár végtag-amputációkkal, a kialakult keringési zavarok miatt. Ritkán, de a legsúlyosabb esetben végzetes állapot is kialakulhat. Az agyhártyagyulladást több különböző vírus és baktérium okozhatja, beleértve a neisseria meningitidist is.

Egy hatékony módja annak, hogy megvédje magát és szeretteit az agyhártyagyulladástól, az agyhártyagyulladás elleni védőoltás beadása. Ez a vakcina biztonságos és hatékony módszer a betegség megelőzésére.

Mikor és miért fontos az agyhártyagyulladás elleni védőoltást beadatni?

Az agyhártyagyulladás főként olyan helyzetekben jelent nagyobb kockázatot, amikor emberek közötti közvetlen érintkezés valószínű, például közösségi helyeken, táborokban vagy kollégiumokban. Azok a személyek, akik ilyen környezetben élnek vagy dolgoznak, nagyobb valószínűséggel vannak kitéve az agyhártyagyulladás kórokozóinak.

Ezenkívül az agyhártyagyulladás védőoltása különösen ajánlott a külföldre utazóknak. A nemzetközi utazások során a gyakoribb érintkezésből fakadóan is növekszik a fertőzés kockázata. Ha tervezett utazása van olyan régiókba, ahol az agyhártyagyulladás gyakoribb, akár endémiás, feltétlenül gondoskodjon a védőoltásról, hogy megvédje magát a betegségtől.

Fontos megemlíteni, hogy az agyhártyagyulladás többféle törzse létezik, ezért az agyhártyagyulladás elleni védőoltás több típusa is elérhető. A leggyakoribb típusok a meningococcus B és C típusú elleni oltások, de megoldást kínálunk a további A, W135 és Y törzsekre is. Az oltás során a kórokozók egy részét tartalmazó inaktív vagy gyengített formáját adják be a szervezetbe, így az immunrendszer felismeri és kialakítja a védőválaszt.

Agyhártyagyulladás elleni védőoltásaink biztonságosak és hatékonyak. Védje meg magát és családját az agyhártyagyulladás veszélyeitől azzal, hogy időben beadatja a védőoltást. Az oltás nem csak az egyéni védelmet szolgálja, hanem hozzájárul az egész közösség egészségének megőrzéséhez is.

Keressen bennünket bátran, és egyeztessünk időpontot védőoltásra még ma!